10.05., Wspomaganie dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi w edukacji, prof. UP dr hab. Halina Pawłowska-Jaroń, prof. UP dr hab. Sława Orłowska-Popek
Opis
TEMAT WEBINARU: WSPOMAGANIE DZIECI Z ZABURZENIAMI NEUROROZWOJOWYMI W EDUKACJI
PROWADZĄCE:
Sława Orłowska-Popek - od 2019 roku profesor w Katedrze Logopedii i Zaburzeń Rozwoju Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, absolwentka filologii polskiej, logopedii i neurologopedii. Tytuł doktora w dziedzinie językoznawstwa stosowanego uzyskany w 2008 r. na podstawie pracy doktorskiej Językowe sposoby wyrażania emocji i uczuć przez uczniów niesłyszących (analiza tekstów) (promotor prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska-Rożek). Od 2018 roku doktor habilitowany. Praca habilitacyjna ukazała się nakładem Wydawnictwa Naukowego Uniwersytetu Pedagogicznego w 2017 r. i nosiła tytuł: Programowanie języka w terapii logopedycznej (na przykładzie rozwoju języka dzieci niesłyszących). Od 1997 do 2014 roku – nauczyciel logopeda, terapeuta w Zespole Diagnozy i Terapii, następnie Zespole Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w SOSW dla Dzieci Niesłyszących w Krakowie. Jako terapeuta od 2010 roku współpracuje z Centrum Metody Krakowskiej. Autorka ponad czterdziestu artykułów i dwóch monografii oraz współredaktorka monografii z zakresu logopedii.
CENA PROMOCYJNA: 79zł, w tym certyfikaty i 3-dniowy dostęp do nagrania!
OPIS SZKOLENIA:
Uczniowie z zaburzeniami neurozwojowymi (z FASD, spektrum autyzmu, afazją, niepełnosprawnością intelektualną, ADHD) prezentują wybiórcze ograniczenia uczenia się, posiadają duże trudności w uczeniu się i kontrolowaniu funkcji wykonawczych, co całkowicie upośledza umiejętności językowe, komunikacyjne i społeczne, a dodatkowo towarzyszy takim osobom upośledzenie inteligencji. Ogromne problemy na etapie edukacji mogą także prezentować dzieci urodzone przedwcześnie. Mając, więc na uwadze opóźnienie w rozwoju mowy, u którego podstaw leży nieprawidłowy rozwój centralnego układu nerwowego, warto pamiętać o trudnościach, które mogą towarzyszyć uczniom z zaburzeniami neurorozwojowymi podczas nauki różnych przedmiotów. W trakcie webinaru zostaną wskazane zarówno symptomy zaburzeń (funkcji biorących udział w procesie czytania i pisania) w zakresie różnych przedmiotów nauczania, jak i formy, metody, sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych w celu usprawniania zaburzonych funkcji.
Marta Leńczuk mbank 87 1140 2004 0000 3002 7738 7951
W tytule opłaty proszę wpisać: imię i nazwisko, nazwę oraz datę webinaru oraz przesłać potwierdzenie na e-mail: instytutdoskonalenialogopedow@gmail.com
DODATKOWE INFORMACJE:
instytutdoskonalenialogopedow@gmail.com;
tel. 515 238 028 - Marta Leńczuk