21-22.01.2023., Palin PCI – Terapia interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do lat 7. Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym

Dostępność: na wyczerpaniu
Cena: 850,00 zł 850.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: -
Kod produktu: 6CA0-900D7

Opis

TEMAT: Palin PCI – Terapia interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci

w wieku do lat 7. Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym

Szkolenie certyfikowane dla logopedów – w języku polskim. Studenci logopedii zainteresowani udziałem proszeni są o kontakt z prowadzącą

TERMIN: 21-22.01.2023r., godz. sb. 9.00-17.45, nd. 8.30-17.15; 20 godz. dydaktycznych

MIEJSCE: KRAKÓW (szczegóły wkrótce)

CENA PROMOCYJNA: 850 zł przy uregulowaniu płatności do 31 października, później 899 zł, w cenie certyfikat i materiały oraz poczęstunek w przerwach kawowych
 
PŁATNOŚĆ: W przypadku niemożności skorzystania z szybkich płatności, można dokonać tradycyjnego przelewu na konto:
Marta Leńczuk mbank 87 1140 2004 0000 3002 7738 7951
W przypadku przelewu tradycyjnego w tytule opłaty proszę wpisać: imię i nazwisko, nazwę i datę webinaru oraz przesłać wiadomość wraz z potwierdzeniem przelewu lub informacją o dokonaniu płatności na adres: instytutdoskonalenialogopedow@gmail.com
 
RESPEKTUJEMY FAKTURY ODROCZONE DLA PLACÓWEK OŚWIATOWYCH, W TEJ SPRAWIE PROSIMY O TELEFON (515 238 028)
 
PROWADZĄCE: 
Dr hab. Katarzyna Węsierska, prof. UŚ, jest profesorem na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach; założyła i prowadzi Fundację Centrum Logopedyczne w Katowicach. Jej zainteresowania naukowe oraz praktyka logopedyczna koncentrują się na zaburzeniach płynności mówienia. Była koordynatorką międzynarodowego grantu LOGOLab – Dialog bez barier, którego głównym celem było podniesienie jakości opieki logopedycznej dla osób z jąkaniem. Jako pierwsza polska logopedka, uzyskała prestiżowy tytuł Europejskiego Specjalisty Zaburzeń Płynności Mowy (European Fluency Specialist). Jest wykładowcą Europejskiej Klinicznej Specjalizacji Zaburzeń Płynności Mowy (www.ecsf.eu) – podyplomowego kursu akademickiego organizowanego przez 15 instytucji partnerskich z Europy i USA.  Uzyskała akredytację ośrodka terapii jąkania im. Michaela Palina w Londynie do szkolenia polskich logopedów w zakresie stosowania w praktyce logopedycznej w jąkaniu wczesnodziecięcym podejścia interakcyjnego – Palin PCI. Podczas 11th Oxford Dysfluency Conference (2017) została uhonorowana nagrodą im. Dave’a Rowleya (The Dave Rowley Award for International Initiatives), przyznawaną za podejmowanie międzynarodowych inicjatyw w zakresie jąkania. 
 
Mgr Joanna Szymczakowska, pracuje jako logopeda w przedszkolu oraz prowadzi prywatny Gabinet Logopedyczny “Wymówione” we Wrocławiu. Współpracuje z Fundacją Centrum Logopedyczne w Katowicach. Zaburzenia płynności mowy to główny obszar jej zainteresowań zawodowych. Jest absolwentką warsztatów dla terapeutów jąkania, organizowanych przez The Stuttering Foundation of America (USA). Brała udział w licznych szkoleniach i konferencjach dotyczących metod terapii jąkania, obecnie w trakcie kursu Europejskiej Klinicznej Specjalizacji Zaburzeń Płynności Mowy (ECSF). Jest laureatką grantu im. Prof. Gene’a J. Bruttena, w ramach którego zorganizowała grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci jąkających się i ich rodziców. Publikowała na łamach czasopisma „Forum Logopedy” na temat wsparcia dzieci, które się jąkają w przedszkolu. Prowadzi terapię logopedyczną dzieci i dorosłych. Na co dzień stara się propagować wiedzę o jąkaniu wśród logopedów, rodziców oraz nauczycieli.

W programie:

Przebieg warsztatów:

Dzień I:

  • 9.00–10.30 Moduł I warsztatów (2)

  • 10.30–10.45 Przerwa kawowa

  • 10.45–12.15 Moduł II (2)

  • 12.15–12.30 Przerwa kawowa

  • 12.30–14.00 Moduł III (2)

  • 14.00–14.30 Przerwa obiadowa

  • 14.30–16.00 Moduł IV (2)

  • 16.00–16.15 Przerwa kawowa

  • 16.15–17.45 Moduł V (2)

 Dzień II:

  • 8.30–10.00 Moduł VI warsztatów (2)

  • 10.00–10.15 Przerwa kawowa

  • 10.15–11.45 Moduł VII (2)

  • 11.45–12.00 Przerwa kawowa

  • 12.00–13.30 Moduł VIII (2)

  • 13.30–14.00 Przerwa obiadowa

  • 14.00–15.30 Moduł IX warsztatów

  • 15.30–15.45 Przerwa kawowa

  • 15.45–17.15 Moduł X warsztatów (podsumowanie i wręczenie certyfikatów uczestnictwa)

Informacje merytoryczne:

Cele warsztatu

Te dwudniowe warsztaty mają na celu umożliwienie uczestniczącym w nich logopedom poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie identyfikacji dzieci z grupy ryzyka zaburzeń płynności mowy, także tych z tendencją do nasilania się objawów oraz podniesienia kompetencji logopedów w zakresie terapii jąkania wczesnodziecięcego. Podczas warsztatów będą omawiane zagadnienia związane z diagnozą i terapią zaburzeń płynności mowy u dzieci do lat siedmiu. Na warsztatach będą prezentowane materiały wideo z przykładowych terapii, będą również prowadzone ćwiczenia praktyczne oraz dyskusje tematyczne.

Wszystkie kopiowalne materiały praktyczne są załączone – także w postaci elektronicznej – do podręcznika dla tej metody:

Practical Intervention for Early Childhood Stammering Palin PCI Approach, second edition; autorstwa Elaine Kelman i Alison Nicholas (2020), Routledge. ISBN: 978-0-8153-5832-9.

Wersja polska podręcznika:

E. Kelman, A. Nicholas, (2013), Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym. Podejście interakcyjne rodzic–dziecko Palin PCI. Harmonia Universalis, Gdańsk)

Do nabycia w sklepie internetowym wydawcy: http://harmonia.edu.pl/pl/p/PRAKTYCZNA-INTERWENCJA-W-JAKANIU-WCZESNODZIECIECYM/833

Ważne jest aby uczestnicy tych dwudziestogodzinnych warsztatów jeszcze przed rozpoczęciem kursu nabyli i zapoznali się z treścią podręcznika – dzięki temu będą mogli w pełni skorzystać ze szkolenia.

Efekty kształcenia:

Pod koniec tych warsztatów uczestnicy będą:

  • zaznajomieni ze skriningiem (przesiewem) logopedycznym w przypadku zaburzeń płynności mowy u dzieci, który umożliwia podjęcie odpowiednich decyzji dotyczących formy interwencji logopedycznej wobec dziecka z takim problemem;

  • zaznajomieni z protokołem postępowania diagnostycznego u dzieci z objawami jąkania wieku do lat siedmiu;

  • znali strukturę i zawartość programu terapeutycznego Terapia interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci – Palin PCI;

  • posiadać większą wiedzę na temat diagnozy i terapii jąkających się dzieci w wieku do lat siedmiu;

  • posiadać informacje o dostępności materiałów z zakresu interwencji logopedycznej w jąkaniu.

Tematyka warsztatów

 Dzień 1:

  • Wieloczynnikowy model genezy jąkania;

  • Krótki przegląd stanu badań nad jąkaniem – aktualne badania nad czynnikami przyczyniającymi się do wystąpienia i rozwoju jąkania; czynniki ryzyka u małych dzieci, style interakcji a jąkanie;

  • Zastosowanie skriningu logopedycznego (przesiewu) w rozpoznaniu podatności dziecka na ustępowanie objawów, modele interwencji;

  • Badanie dziecka – wraz z pomiarem objawów niepłynności w mowie;

  • Wywiad z rodzicami oraz podsumowanie wyników badania, programowanie terapii, ze wskazaniem co może przyczyniać się do jąkania dziecka i jakie są indywidualne potrzeby dziecka;

  • Zasady programu Palin PCI.

  Dzień 2:

  •  Palin PCI – strategie interakcyjne: wykorzystanie nagrań wideo w terapii interakcyjnej rodzic-dziecko;
  • Palin PCI – strategie rodzinne: budowanie u dziecka wiary w siebie; mówienie po kolei; wspieranie dziecka w radzeniu sobie z uczuciami;

  • Doskonalenie umiejętności współpracy z rodzicami z wykorzystaniem zasobów rodziny;

  • Krótkie podsumowanie wyników badań dotyczących skuteczności zastosowania programu Palin PCI;

  • Palin PCI – strategie ukierunkowane na bezpośrednią pracę z dzieckiem nad poprawą płynności mówienia oraz dotyczące współistniejących innych problemów logopedycznych;

  • Modele interwencji – wdrażanie terapii jąkania w warunkach, które są typowe dla uczestników warsztatów.

DODATKOWE INFORMACJE: 515 238 028

instytutdoskonalenialogopedow@gmail.com

 

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl