BIŁGORAJ, 18-20 lipca 2023, SMURF, w tym FTM, prof. dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska

DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA - 2022-05-26T095802.399.jpg
  • nowość
Dostępność: na wyczerpaniu
Cena: 1 199,00 zł 1199.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: -
Kod produktu: 1506-95155

Opis

WAKACJE Z LOGOPEDIĄ3-dniowe warsztaty pt. SMURF, w tym FTM, czyli diagnoza i terapia wad wymowy w ujęciu Strategicznej metody usprawniania realizacji fonemów wraz z Fizjologiczną terapią miofunkcjonalną"
 
TERMIN: 18-20 lipca 2023, Biłgoraj k. Zamościa
24 godziny dydaktyczne, 3-dniowe warsztaty, 2 certyfikaty, obszerne materiały, poczęstunek w przerwach kawowych
 
CENA promocyjna, w tym materiały i certyfikat!
PROWADZĄCA: prof. dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska

 
PŁATNOŚĆ: W przypadku niemożności skorzystania z szybkich płatności, można dokonać tradycyjnego przelewu na konto:
Marta Leńczuk mbank 87 1140 2004 0000 3002 7738 7951
W tytule opłaty proszę wpisać: imię i nazwisko, nazwę oraz datę webinaru oraz przesłać potwierdzenie na e-mail: instytutdoskonalenialogopedow@gmail.com
 
 
PŁATNOŚĆ W CAŁOŚCI LUB NA RATY!
Na raty tylko przelewem tradycyjnym na konto:
Marta Leńczuk mbank 87 1140 2004 0000 3002 7738 7951 
Pierwsza rata w kwocie 199 zł, a pozostałe raty do indywidualnego umówienia się
z Organizatorem!
 
 
Uwaga! W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie do dwóch tygodni przed wydarzeniem, kwota do zwrotu jest pomniejszona o 299 zł. W czasie krótszym niż 2 tygodnie od daty wydarzenia, zwrotów w ogóle nie wykonujemy!
 
PROGRAM: 
I dzień. Wprowadzenie do SMURF, w tym FTM. Diagnoza logopedyczna
1. Dwa ujęcia dyslalii w polskiej logopedii: tradycyjne i nowe.

2. Niedostatki tradycyjnego trójfazowego modelu terapii dyslalii.

3. SMURF a terapia tradycyjna. Efekt domina i samoregulacja.

4. Od krzyku do głoski w wyrazie niosącym znaczenie.

5. Biomechaniczna baza artykulacji. Prototypy biomechaniczne czynności prymarnych.

6. Prototypy biomechaniczne czynności prymarnych a system fonemowo-fonetyczny
języka polskiego.

7. Diagnoza zaburzeń realizacji fonemów.

Podział na substytucje i deformacje – pozór prostoty czy ograniczenie?

Analityczno-fonetyczna metoda badania realizacji fonemów.

Ćwiczenia praktyczne: badanie artykulacji jednego lub kilku uczestników
z wykorzystaniem metody słuchowo-wzrokowo-czuciowo-eksperymentalnej.

8. Główne przyczyny nienormatywnej realizacji fonemów i patomechanizm
najczęstszych zaburzeń realizacji fonemów.

Ćwiczenia praktyczne: ocena wędzidełka języka, zgryzu, podniebienia,
migdałków podniebiennych, stawu skroniowo-żuchwowego, połykania, żucia,
oddychania, parafunkcji zwarciowych i niezwarciowych.

II dzień. Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna

1. FTM jako element Strategicznej metody usprawniania realizacji fonemów
SMURF.

2. Rozwój czynności prymarnych w ontogenezie.

3. Model oddychania fizjologicznego.

4. Transformacja połykania. O problemach nierozstrzygniętych.
5. Diagnoza oddychania i połykania w aspekcie pracy języka w fazie ustnej
z perspektywy logopedyczno-ortodontycznej oraz laryngologicznej. Analiza
objawów i ich przyczyn.

Ćwiczenia praktyczne.

6. Programowanie logopedycznej terapii w przypadku zaburzeń połykania
i oddychania na tle innych czynności zespołu orofacjalnego, w tym artykulacji.

7. Rewizja logopedycznych ćwiczeń tzw. pionizacji języka. Proste i złożone
ćwiczenia warg i języka.

8. Strategie wywoływania wertykalno-horyzontalnej pozycji języka.

9. Etapy ćwiczeń, rodzaje ćwiczeń, nauka oddychania i połykania.

Ćwiczenia praktyczne.

Nauka pozycji wertykalno-horyzontalnej, analiza trudności i ich
przezwyciężanie.

Nauka oddychania wraz z pozycją spoczynkową języka.

Nauka połykania

III dzień. Programowanie terapii, wywoływanie głosek w ujęciu SMURF

9. Usprawnianie realizacji fonemów jako procedura postępowania logopedycznego.

Procedura a metoda i strategia.

Podstawy terapii zaburzeń realizacji fonemów w ujęciu strategicznym.

Wywoływanie głosek – termin metaforyczny czy dosłowny?

Analityczne i syntetyczne podejście do wywoływania głosek.

10. Kroki, metody i strategie usprawniania realizacji fonemów.

Konstruowanie przedpola artykulacji, w tym m.in. w tym m.in. nauka
oddychania i połykania w przypadku dzieci od 4 roku życia.

Wybór sekwencji terapii głosek: rozwojowej lub terapeutycznej, w tym
m.in. w przypadku seplenienia międzyzębowego, bocznego, dorsalnego,
nosowania, mowy bezdźwięcznej, itd.

Przygotowanie do usprawniania realizacji fonemu z wykorzystaniem
strategii warunków progowych. Rewizja ćwiczeń warg, języka, ruchomości
żuchwy.

Wywoływanie głoski, w tym wybór ramy i metody wywoływania głoski
w zależności od objawu i przyczyny zaburzeń.

Aktywizacja głoski w większej strukturze.

Polaryzacja głoski.

Wprowadzanie głoski do mowy potocznej.

Ćwiczenia praktyczne: wywoływanie głosek.

Metody: wykład problemowy, ćwiczenia praktyczne, film.

Uwaga. Uczestnicy powinni mieć ze sobą lusterko, kilka par rękawiczek jednorazowego
użytku, kilka szpatułek laryngologicznych drewnianych.
 
 
DODATKOWE INFORMACJE:
instytutdoskonalenialogopedow@gmail.com;
tel. 515 238 028 - Marta Leńczuk

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl