KRAKÓW, 24.02., Diagnoza logopedyczna w ujęciu miofunkcjonalnym – diagnoza, strategie terapeutyczne, warsztat. Podejście całościowe

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 2 dni
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 699,00 zł 699.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

TEMAT:Diagnoza logopedyczna w ujęciu miofunkcjonalnym – diagnoza, strategie terapeutyczne, warsztat. Podejście całościowe”.

PROWADZĄCE: 
Aleksandra Kaczyńska
– neurologopeda, pedagoga specjalny, terapeuta NDT-Bobath, terapeuta J.Brondo, Terapeuta RCM – Argentina.  Ewa Wojewoda – fizjoterapeuta, absolwentka osteopatii, terapeuta metod neurorozwojowych


OPIS SZKOLENIA: Szkolenie powstało na bazie wieloletnich doświadczeń pracy z pacjentem z wyzwaniami rozwojowymi w ujęciu holistycznym. Kurs w ujęciu całościowym uczy myślenia o zależnościach układów sensomotorycznych w kontekście pracy logopedy. Opiera się przede wszystkim na znajomości anatomii jako bazy dla dalszych dobrej diagnozy i terapii logopedycznej.

Uczy jak rozpoznawać potrzeby pacjentów poprzez rzetelną diagnozę anatomii i fizjologii obszaru ustno-twarzowego. Szkolenie pozwala Ci dostosować techniki pracy do zaistniałych potrzeb zgodnych z diagnozą miofunkcjonalną. Poznasz krok po kroku etap diagnozy po terapie u pacjentów z dysfunkcjami orofacjalnymi.

Ważne, aby Uczestnik szkolenia po odbyciu kursu mógł samodzielnie działać i dochodzić do ważnych dla niego i jego pacjentów wniosków i na bazie swoich przemyśleń tworzył własne koncepcje pracy dostosowane do potrzeb i możliwości pacjentów.

Kurs jest otwarty dla wszystkich chętnych, którzy chcą poszerzyć wiedzę z zakresu funkcjonowania organizmu ludzkiego. Celem szkolenia jest dotarcie do struktur, które bezpośrednio wpływają na określone dysfunkcje. Poprzez kolejny punkty kursu będziemy starali się przedstawić zależności biomechaniczne, wzajemną topografię tkanek oraz ich powiązania między mięśniami, nerwami, naczyniami a centralnym układem nerwowym.


Godziny: 9.00-17.00

PROGRAM:

ANATOMIA DLA LOGOPEDÓW = baza dla diagnozy logopedycznej w ujęciu miofunkcjonalnym.

  1. Anatomia funkcjonalna człowieka w ujęciu holistycznym.
  2. Anatomia w palpacji- praktyczny warsztat na żywym człowieku.
  3. Nerwy czaszkowe wyzwaniem w diagnozie logopedycznej.
  4. Mięśnie obszaru orofacjalnego krok po kroku.
  5. Dysfunkcje logopedyczne a diagnoza w oparciu o anatomię.
  6. Badania obrazowe pomocne w diagnozie -interpretacja.
  7. Badanie funkcjonalne pacjenta -od wywiadu po testy kliniczne.
  8. Samoregulacja sensoryczna w kontekście rozwoju małego pacjenta – czym jest, jak zdiagnozować trudności w tym obszarze?
  9. Układ taktylny jako jeden z bazowych układów dla terapii pacjenta z wyzwaniami.
  10. Linia media – dlaczego jest taka ważna w rozwoju człowieka?
  11. Ręka i stopa a rozwój oralny – diagnoza motoryki małej, w tym umiejętności grafomotorycznych oraz diagnoza funkcji stopy a wpływ na rozwój umiejętności taktylno-motorycznych sfery oralnej.

Diagnoza logopedyczna pacjenta z wyzwaniami rozwojowymi

  1. Wstępna ocena możliwości pacjenta – jak patrzeć na pacjenta, co jest ważne?

Symptomy zaburzeń.
Autorski model wywiadu biologiczno-środowiskowego.
Autorska karta oceny pacjenta w ujęciu holistycznym – pomocna w ocenie trudności i wyznaczeniu sfery najbliższego rozwoju:

- ocena anatomiczna i funkcjonalna kompleksu ustno-twarzowego,
- ocenia żucia, gryzienia, połykania,
- ocena reakcji posturalnych,
- ocena zaburzeń napięcia mięśniowego,
- wstępna ocena procesów przetwarzania sensorycznego,
- diagnostyka różnicowa,
- propozycja planowanej terapii.

Podczas kursu przybliżone zostaną wiadomości z zakresu anatomii głowy, twarzy, szyi wraz z wzajemnymi odziaływaniami w wybranych dysfunkcjach towarzyszącym takim jednostkom jak np.:

- mózgowe porażenie dziecięce,
-udar, stwardnienie rozsiane , stwardnienie zanikowe boczne,
- guzy mózgu,
-uszkodzenia centralnego układu nerwowego,
-przepukliny oponowo-rdzeniowe,
- choroby uwarunkowane genetycznie
- niepełnosprawność sprzężona.

PŁATNOŚĆ: W przypadku niemożności skorzystania z szybkich płatności, można dokonać tradycyjnego przelewu na konto:
Marta Leńczuk mbank 87 1140 2004 0000 3002 7738 7951
W tytule opłaty proszę wpisać: imię i nazwisko, nazwę oraz datę szkolenia oraz przesłać potwierdzenie na e-mail: instytutdoskonalenialogopedow@gmail.com
  
PŁATNOŚĆ W CAŁOŚCI LUB NA RATY!
 
Nowe zasady płatności za szkolenie w systemie ratalnym: 
  1. Przy płatności na raty nie dodajemy szkolenia "do koszyka", tylko postępujemy zgodnie z pkt 1-10
  2. Przy płatności na raty przyjmujemy tylko przelew tradycyjny na konto, 
    Marta Leńczuk mbank 87 1140 2004 0000 3002 7738 7951 
  3. Wpłata pierwszej raty zapewnia Uczestnikowi miejsce na szkoleniu.
  4. Pierwsza rata powinna być w kwocie nie mniejszej niż 299 zł, może być większa, o tym decyduje sam Uczestnik. 
  5. Łącznie wszystkich rat nie może być więcej niż cztery, ale może być mniej, o tym również decyduje sam Uczestnik.
  6. Termin płatności rat również zależy od Uczestnika, oprócz ostatniej raty.
  7. Ostatnia rata powinna być uregulowana nie później niż cztery tygodnie przed planowanym szkoleniem.
  8. Każdy przelew powinien być dokładnie opisany, tzn. I rata za szkolenie... w dniach..., II rata za..., III rata... etc. 
  9. Po każdym przelewie należy przesłać potwierdzenie zapłaty
    na e-mail: instytutdoskonalenialogopedow@gmail.com
  10. Suma wartości wszystkich rat powinna zgadać się z pełną ceną szkolenia!

PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE.

Wręczenie certyfikatów.

Liczba miejsc jest ograniczona!

DODATKOWE INFORMACJE: szkolenia@instytut-doskonalenia-logopedow.pl

 

 

 

 

 

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl